ARKADAŞLARIMA SİZ DE KATILIN

30 Haziran 2012 Cumartesi

Siz hiçbir sarrafın bağırdığını duydunuz mu?



Siz hiçbir sarrafın bağırdığını duydunuz mu?

Kıymetli malı olanlar bağırmaz. Domatesçi biberci bağırır da kuyumcu bağırmaz. Eskici bağırır ama antikacı bağırmaz.
İnsan bağırırken düşünemez. Düşünemeyenler ise hep kavga içindedir.

Popçular folkçular boğazlarını patlatana kadar bağırıp duruyor.

Ama. Dede Efendi'yi okuyanlar bağırmıyor.

İnsanın kazandığı paradan değil paranın kazandığı insandan korkulur.

Necip Fazıl Kısakürek

29 Haziran 2012 Cuma

28 Haziran 2012 Perşembe

HAYAT BU





Üzülüyorsun, takma diyorlar,

Kızıyorsun, değmez diyorlar,

Boş veriyorsun gamsız diyorlar.

Konuşuyorsun, muhatap olma diyorlar,

Çekip gidiyorsun, mücadele et diyorlar,

Alttan alıyorsun, tepene çıkardın diyorlar.

Bağırıyorsun, sakin ol diyorlar,

Aklı başında davranıyorsun, bu kadar uslu olunmaz diyorlar..



Ölünce ne diyecekler?

Muhtemelen ...ölüm sana yakışmadı.

Normal tabii, dirimizi beğenmediler ki ölümüzü beğensinler !





Neyzen Tevfik demiş ki:



Hayat, çatlak bardaktaki suya benzer,

İçsen de tükenir içmesen de;

Bu yüzden hayattan tat almaya bak,

Çünkü yaşasan da bitecek yaşamasan da...

AFFETMEMENİN DAYANILMAZ AĞIRLIĞI




Bir lise öğretmeni günün birinde derste öğrencilerine bir teklifte bulunur:

"Bir hayat deneyimine katılmak ister misiniz?"

Öğrenciler çok sevdikleri hocalarının bu teklifini tereddütsüz kabul

ederler. "O zaman" der öğretmen. "Bundan sonra ne dersem yapacağınıza da söz

verin." Öğrenciler bunu da yaparlar. "Şimdi yarınki ödevinize hazır olun.

Yarın hepiniz birer plastik torba ve beşer kilo patates getireceksiniz!"

Öğrenciler, bu işten pek birşey anlamamışlardır. Ama, ertesi sabah hepsinin

sıralarının üzerinde patatesler ve torbalar hazırdır. Kendisine meraklı

gözlerle bakan öğrencilerine şöyle der öğretmen:

"Şimdi, bugüne dek affetmeyi istemediğiniz her kişi için bir patates alın,

o kişinin adını o patatesin üzerine yazıp torbanın içine koyun."

Bazı öğrenciler torbalarına üçer-beşer tane patates koyarken, bazılarının

torbası neredeyse ağzına kadar dolmuştur. Öğretmen, kendisine "Peki şimdi

ne olacak?" der gibi bakan öğrencilerine ikinci açıklamasını yapar:

"Bir hafta boyunca nereye giderseniz gidin, bu torbaları yanınızda

taşıyacaksınız. Yattığınız yatakta, bindiğiniz otobüste, okuldayken

sıranızın üstünde.. hep yanınızda olacaklar."

Aradan bir hafta geçmiştir. Hocaları sınıfa girer girmez, denileni yapmış

olan öğrenciler şikayete başlarlar:

- "Hocam, bu kadar ağır torbayı her yere taşımak çok zor."

- "Hocam, patatesler kokmaya başladı. Vallahi, insanlar tuhaf gözlerle

bakıyorlar bana artık."

- "Hem sıkıldık, hem yorulduk..."

Öğretmen gülümseyerek öğrencilerine şu dersi verir:

"Görüyorsunuz ki, affetmeyerek asıl kendimizi cezalandırıyoruz.

kendimizi ruhumuzda ağır yükler taşımaya mahkûm ediyoruz.


Affetmeyi karşımızdaki kişiye bir ihsan olarak düşünüyoruz,


halbuki affetmek en başta kendimize yaptığımız bir iyiliktir.

27 Haziran 2012 Çarşamba

BİZ TATİLDEYKEN YAZILARIMIZ YAYINLANSIN




Tatilde iken yazılarımızı otomatik  olarak yayınlamak isteriz.Yapmamız gerekenler;
Önce blogunuza girip, yeni kayıta basalım,yani yazı yazdığımız sayfayı açalım.Yazımızı yayına hazırlayalım.

Yazı yazdığımız yerin altında Kayıt Seçenekleri ve Bu kayda yönelik etiketler kısmı var.

Kayıt Seçenekleri olan yere basarsanız; Okuyucu Yorumları izin ver, izin verme var. Eğer yorum

istemiyorsanız izin vermeye basabilirsiniz.

Yine altta aynı yerde, Kayıt tarihi ve saati bölümü var.Yayınlanmasını istediğiniz tarih ve saati girip KAYDI

YAYINLAYA basın.Yazdığınız tarih gelince yazınız otomatik olarak yayınlanır.


Tatile çıkacaksınız  önceden blogunuza bir sürü yazı girin. Bu sayede siz yokken bile, blogunuzu ziyaret eden

okurlarınız yeni yazılar görüp okumuş olur.


 Kayıt tarihi ve saati olan yerden günü ve saati ayarlamış olmanıza rağmen yazınız çıkmıyor yada başka farklı saat ve tarihde yayınlanıyorsa ;

AYARLARDAN Biçimlendirmeyi seç.Saat dilimini yaşadığınız şehre ve ülkeye  göre ayarlayıp

KAYDI YAYINLAYA basın, hepsi bu..Şimdiden hepinize iyi tatiller..

 

SULUBOYA YARDIMCI MALZEMELERİ

50 031 Temizlenmiş Sığır Ödü ( Oxgall , Cleaned )
Suyun yüzey gerilimini artırır. Yağlı bölgelere sulu boya ve guaj sürülmesini kolaylaştırır. Çatlatma verniği tekniğinde kullanılan öd astar boya ile damlama yapmadan katı bir bileşim sağlar.

50 300 Sıvı Maske ( Liquid Frisket )
Belli bölgeleri maskelemek için sıvı, renksiz yapışkan emülsiyonu. Kuruduktan sonra sıvı maske uygulanan sulu boya kağıdı, karbon, fotoğraf veya ince tabakaların boya almaması gerekmektedir. Kalem, pamuk veya ağaç çubuk ile sulandırmadan kullanılmalıdır. Kuruduktan sonra renklendirilmelidir. Sıvı maskeyi 2 günden fazla zeminde tutmayın. En kısa sürede tamamen temizleyin. Kağıt kalitesiyle orantılı olarak sarılaşma görülebilir. Aletleri su veya sabunla hemen temizleyin. Şişeyi iyice kapatıp nemden koruyun. Bileşimi: Amonyaksız sentetik reçine dağılımı.

50 302 Konsantre Arap Zamkı ( Gum Arabic , Concentrated )
Bütün guaj ve sulu boyalar için bağlayıcı ve sıvı yapışkan medyum. Astar boyanın saydam yapışmasını, parlaklık ve renklerin yoğunluğunu artırır. Pigmentlerden elde edilen renkler için bağlayıcı. Su ile çözülebilir.

50 112 Suluboya Verniği ( Varnish for Watercolor )
Teknik suluboya uygulamaları için alkollü vernik. Renk tonlarını yoğunlaştırır, suluboya kağıdının saydamlığını artırır. Fırça alkol ile temizlenmelidir. Bileşimi: UV-emici, polyvinyl reçine, etanol.

50 403 Sprey Suluboya Fiksatifi (AEROSPRAY Water Color )
Suluboya için son fiksatif . Suluboya resmini parmak izi, nem ve tozdan korur. İnce bir tabaka halinde uygulandığında resimde renk değişmesi oluşmaz. Suluboya kağıdının saydamlığını artırabilir. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm mesafesinde kullanın. Yapışkan sprey tepeciklerini aseton ile temizleyin. Bileşimi: Polyvinyl reçinesi.

50 405 Genel Amaçlı Fiksatif (AEROSPRAY Fixative , Universal )
Çeşitli resim teknikleri için alkol bazlı, UV korumalı, genel amaçlı fiksatif . Karakalem tekniği için orta/ara vernik olarak kullanıldıktan sonra üzerine yağlıboya çalışılabilir. Suluboya, guaj , pastel, karakalem, resim ve ink -jet baskılarında son fiksatif olarak kullanılır (kullanmadan önce test ediniz). Fiksatif , saten parlaklığında, hızlı kurur, sarartmaz ve kuruduğunda berrak ve ince bir tabaka oluşturur. Kullanmadan önce iyice çalkalayın. 30-40 cm uzaklıkta çapraz bir bir açıyla püskürtün. İstenilen sabitlik derecesi elde edilene kadar yüzey kuruduktan sonra işlemi tekrar edin. Yapışkan sprey tepeciklerini alkolle temizleyin.. Polivynl reçine, UV emici ve alkol içerir.



26 Haziran 2012 Salı

SULUBOYA MALZEMELERİ

SULUBOYA: Piyasada kutular içerisinde kuru ve yaş olarak satılır. Kuru olanlar, her renk ayrı ayrı kalıplara dökülmüş biçimdedir. Yaş olanlar da havası alınmış tüpler içerisinde bulunur. Alırken kolay ve çabuk eriyenler tercih edilmelidir. Çünkü sulu boya resim, diğer tekniklere göre daha çabuk çalışmayı gerektirir.
      KAĞIT: Sulu boya ile resim yapılacak kağıt kalın, sert ve pütürlü olmalıdır. İnce ve yumuşak olan kağıtlar ıslandığı zaman kabarır ve dalgalanır. Pütürlü kağıtlarda ise fırçanın kağıt üzerinde boyayamadığı ufak beyaz çukurlar, resme daha şeffaf ve canlı hava verir.
      RESİM ALTLIĞI: Çalışma sırasında resim kağıdı, bir altlık üzerine tespit edilir. Altlık resim yapacağımız kağıdın ölçüsünden biraz büyük, taşınması kolay, sert ve düzgün malzemeden olmalıdır. Bu malzeme tahtadan olabileceği gibi, çok kalın mukavva, duralit veya sunta da olabilir. Resim kağıdı altlık üzerine kıskaç veya yapışkan bantlarla dört köşesinden iyice tutturulmalıdır.
      FIRÇALAR: Sulu boya çalışmalar için en uygun fırçalar, samur kılından yapılanlardır. Bu çeşit fırçalar su ile ıslandığında kılları toplanır ve ucu sivrileşir. Sivrilen ucu ile ince çizgiler çizilebileceği gibi, kağıt üzerine fırçayı bastırarak çalıştığımızda da geniş yüzeyleri boyayabiliriz. Sulu boya çalışmalarında biri ince, biri kalın olmak üzere iki samur fırça kullanmak çok yararlıdır. İşi biten fırçayı yıkayıp kuruladıktan sonra düzgün kalacak şekilde saklamalıdır. Kılları üzerinde uzun süre duran fırçalar bükülür ve düzelmesi bir hayli zor olur. Ucu bükülen fırçaları su buharına tutarak düzeltmek mümkündür.
     SU KABI: Sulu boya resim çalışmalarında renklerin canlı ve şeffaf kalması için bol temiz su kullanılmalıdır. Birinde fırçayı yıkamak, diğerinde boyayı sulandırmak için iki su kabı gereklidir. Su kaplarının yarım litreye yakın su alacak büyüklükte ve ağzının geniş olmasına dikkat edilmelidir. Temiz konserve kutuları, plastikten yapılmış çeşitli kaplar ve kavanozlar bu ihtiyacımızı karşılayabilir.
     SÜNGER: Çalışmaya başlamadan önce kağıdı ıslatmak, resim üzerinde ki fazla su ve boyaları almak için sünger kullanılır. Yanlışlıkla sürülen renkleri, tamamen olmasa bile ıslak süngerle silerek düzeltmek mümkündür.

Alıntıdır.

25 Haziran 2012 Pazartesi

SULU BOYA İLE ALIŞTIRMALAR

SULU BOYA İLE ALIŞTIRMALAR:





Sulu boya çalışmalarına bazı alıştırmalar yaptıktan sonra başlamak çok yerinde olur. Çünkü sulu boya resimde başarılı

olabilmek için, kullanılan araç ve gereçlerin özelliklerini bilmeliyiz. Alıştırma çalışmaları şu sıra ile yapılır; Resim

kağıdı tamamen ıslatıldıktan sonra pütürlü yüzü üste gelecek şekilde altlık üzerine avucun yan tarafı ile düzleştirilir.

Sonra köşelerden raptiye ya da zamklı şeffaf bantlarla altlığa tespit edilir.





  ÇALIŞMA ANI:





 Suyu emerek matlaşan resim kağıdı üzerine boyalı fırçalarla çizgiler, şekiller yapılmalıdır. Fırçayı bazen bastırarak

geniş yüzeyler boyamalı, sivrileşen ucu ile de çizgiler çizilmelidir. Bu arada aynı rengi sulandırarak koyudan açığa

doğru değişik tonlar elde edilmelidir. Ayrıca değişik renkleri yan yana sürerek geçitler ( pasajlar ) yapılmalıdır.

Böylece sulu boya resmin özellikleri hakkında alıştırma yaparak bilgi edinilir. Bundan sonra da konulu çalışmalara

geçiler.

Alıntıdır.

SULU BOYA RESİM NASIL YAPILIR ?

SULU BOYA RESİM NASIL YAPILIR ?







 Konu önce resim kağıdı üzerine ana hatları ile çizilir. Çizerken kalemi

bastırmamalı ve zorunlu olmadıkça silgi kullanmamalıyız. Çünkü koyu renkteki kurşun kalem izleri şeffaf olan sulu

boyanın altından gözükebilir. Ayrıca silgi ile yıpranan yerlere sürülen renkler parlaklığını kaybeder ve

kirlenir.Konunun çizimi yapıldıktan sonra, sulu boya alıştırmalarına başlanıldığı gibi kağıt ıslatılır. Genellikle bu iş,

musluk altında kağıdın ıslatılması ya da su dolu kovaya batırılması şeklinde olur. Islatılan kağıt yine alıştırmalarda

yapıldığı gibi resim altlığına tespit edilir. Sulu boya çalışmalarında kağıdı ıslatmakta ki amaç, boyanın tekniğe uygun

yayılışını sağlamaktır. Eğer kağıt kuru olursa, sürülen boya kuruduğunda keskin bir sınır bırakır. Bu da tekniğin

gerektirdiği yumuşaklığı ve renklerin kaynaşmalarını sağlamaz. Ancak ıslatılan kağıtta, hemen boyama işlemine

başlamak da hatalıdır. Çünkü bu durumda boyalar istenilenden fazla yayılacağından desendeki şekillerin sınırları

kaybolur. En uygun ıslaklık derecesi, kağıdın nemli kalmasıdır. Çalışma sırasında kuruyan kısımlar olursa yeniden

süngerle ıslatılmalıdır.Kullanılan boyalar tüplerdeyse palete sıkılır. Eğer kuru cinsten ise boyalar yumuşasın diye

renklerin üzeri birkaç damla su ile ıslatılır.Boyama işlemine başlarken aradığımız renkleri denemek için ikinci bir

kağıt bulundurmamızda fayda vardır. Böylece istediğimiz rengi ve renk tonunu bulmuş oluruz. Aksi durumda resme

sürülen boyanın düzeltilmesi çok güçtür.Resmi boyamaya konunun hoşumuza giden yerinden başlamak çok doğrudur.

Ancak geniş ve açık renk olan yüzeyleri öncelikle boyamak tekniğin gerektirdiği özelliklerdendir. Çünkü geniş

yüzeyleri bir an önce bitirmek kağıdın sık sık nemlendirilmesini gerektirmez. Açık renkleri de düzeltmek ya da

koyulaştırmak daha kolaydır. Sulu boya tekniğinde yanlış sürülen renkleri düzeltmek zorunluluğunda kalırsak, önce o

kısmı temiz su ile ıslatır, sonra sünger ya da kuru bir fırça ile sileriz.

Çalışma sırasında renkleri üst üste sürmekten kaçınmalıyız. Fırçayı da aynı yerde devamlı sürtmemeliyiz. Çünkü

renkler kirlenir ve kağıt yıpranır. Resim yapılan konu ne olursa olsun gölgeli kısımları boyarken siyahtan

yararlanmayı düşünmeyip amacımıza sıcak soğuk renklerin yardımı ile çalışmalıyız...

Alıntıdır.

23 Haziran 2012 Cumartesi

SULUBOYA RESİM TEKNİKLERi




Sulu boyalar, su ile karıştırıp çalışıldığı için bu ad verilmiştir. Bu     boyalarla yapılan resimlerin kendine özgü tekniği vardır. Boyanın  yapısının da etkilediği özellikler şunlardır; Sulu boya şeffaf olduğu için, boyanın altında kalan kurşun kalem izleri dahi gözükür.Yan yana sürülen iki renk, suyun yardımı ile kaynaşır .Böylece renkler arasında hoş bir pasaj(geçitler) elde edilir.Çalışırken renklerin açıktan koyuya olan değerleri, boyanın istenilen derecede sulandırılması ile sağlanır.Beyaz boya guaj resimde kullanılır. Sulu boyada ise kağıdın beyazlığından yararlanılması resme güzellik veren teknik özelliklerden biridir.
 Alıntıdır.