ARKADAŞLARIMA SİZ DE KATILIN

15 Eylül 2012 Cumartesi

BİR KIRLANGIÇ MASALI




Evvel zamanda, günlerden bir gün kırlangıç havada süzülürken, balkonunda çiçekleri ile ilgilenen bir adam görür. O’nu izlediğinde çiçeklere dokunuşuna, yumuşacık ses tonuyla çiçekleriyle konuşmasına hayran kalır. Bir anda adama aşık olur.
Ve bir sabah adam yine balkonundayken yaklaşır:
”Ben sana aşık oldum, lütfen beni yanına al, birlikte yaşayalım.”
Adam ”Olmaz alamam, bu nasıl olur? Bir kuş,bir adama hiç aşık olur mu?” deyince; kırlangıç ”Lütfen, beni hayatına al. Sana dost ve arkadaş olurum, canın sıkılmaz. Yaşar gideriz.”
Adam:
”Olmaz, alamam. Git başımdan!” diyerek kesin bir cevap verir.
Kırlangıç, ümidini yitirmeden üçüncü kez adamın penceresi önüne konar:
”Lütfen beni içeri, yanına al. Artık soğuklar başladı, dışarda kalamam. Ben sadece sıcak havalarda yaşayabilirim. Yanına almazsan, sıcak ülkelere doğru uçmak zorunda kalırım. Al beni, omzuna konar sana şarkılar söylerim. Kış gecelerini şenlendiririm. Sen de benim gibi yalnızsın, sana yarenlik ederim.” diyerek yalvarır.
Adam:
”Derhal git buradan, yalnızsam ne olmuş?” der ve kuşu kovar.
Kırlangıç o kadar üzülür ki ardına bile bakmadan uzak, sıcak diyarlara doğru uçar, gider.
Aradan zaman geçer. Adam yalnız akşamlarında kırlangıcı düşünmeden edemez. Kendi kendine söylenmeye başlar:
”Ben ne akılsız adamım. Niye reddettim ki bana aşık, benimle olmak isteyen kırlangıcın teklifini; niye onu yanıma almadım?” Pişman olur, hayıflanır durur. Gözünü pencereden alamaz, olur. Kendini ”Nasıl olsa sıcaklar başlayınca kırlangıcım yine gelir.” Diye avutur. Her gün penceresinin önünde oturur, bekler.
Havalar ısınır, yaz gelir. Gelip geçen kırlangıçlara sorar, gözleri yollarda bekler ama O’nun kırlangıcı gelmez. Yaz biter, kırlangıçlar tekrar sıcak diyarlara göç ederler.
Adam pişman ve üzgündür. İçi içini yer,bir Bilge kişiye durumu anlatır ve şu cevabı alır:
”Kırlangıçların ömrü 6 aydır.” Yıkılır.

HAYATTA BAZI FIRSATLAR VARDIR, SADECE BİR KEZ ELİNİZE GEÇER VE DEĞERLENDİRMEZSENİZ UÇUP GİDER!



HAYATTA BAZI İNSANLAR VARDIR, SADECE BİR KEZ KARŞINIZA ÇIKAR; DEĞERİNİ BİLMEZSENİZ KAÇIP GİDERLER! VE ASLA GERİ DÖNMEZLER!




Dikkatli olun....!!!! Farkında olun.....!!!!!!!!!! Ve bir düşünün bakalım; Acaba siz bugüne kadar pencerenizden kaç kırlangıç kovaladınız?.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapacağınız yorumlar benim için çok değerlidir.Bloğuma
izleyici olmadan gitmeyin lütfen. Desteklerinizi bekliyorum,mutlaka sizi ziyaret edeceğim.Şimdiden teşekkürler...